Monday, December 17, 2012

Google Play ဆုိတာဘာလဲ

Google play store သည္ Multimedia content မ်ားကို ေရာင္းခ်သည့္ Google ၏ online store ျဖစ္သည္။ ဤ store မွ ေန၍ သီခ်င္း၊ ႐ုပ္ရွင္၊ ဗီဒီယို၊ ဂိမ္း၊ စာအုပ္ႏွင့္ ေဆာ့ဖ္ဝဲမ်ားကို အခေပး၍ ဝယ္ယူႏုိင္သည္။ သို႔ေသာ္ အခမဲ့ရသည္တုိ႔လည္း ရွိပါသည္။ သို႔ရာတြင္ Google play store သို႔ ဝင္ရန္ Google play store application ရိွရန္လိုသည္။ ထုိ application ကို မိမိ၏ tablet သို႔မဟုတ္ phone ေပၚတြင္ Install လုပ္ထားရန္လည္း လိုပါသည္။
Google play store ၏ အစသည္ Google Market ျဖစ္သည္။ ယခင္က ဝယ္ယူထားေသာ Android tablet မ်ားႏွင့္ Smart phone မ်ားေပၚတြင္ Android market application အေဟာင္း ရွိေကာင္းရွိေနႏုိင္ပါသည္။ Google သည္ 2008 ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၂၈ ရက္ေန႔တြင္ Android market ကို ေၾကညာလ်က္ online digital store ေလာကသို႔ ဝင္ေရာက္လာခဲ့သည္။
သို႔ရာတြင္ Phone ႏွင့္ Tablet သုံးစြဲသူမ်ား စတင္ အသုံးျပဳႏုိင္သည္မွာ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာလ ၂၂ ရက္ေန႔တြင္မွ ျဖစ္ပါသည္။ အခေပး ေဆာ့ဖ္ဝဲေရာင္းခ်ျခင္းကိုမူ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၃ ရက္ေန႔တြင္မွ စတင္ႏုိင္ခဲ့ပါသည္။ ထုိစဥ္က ေဆာဖ့္ဝဲေရးသူ အမ်ားစုမွာ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုႏွင့္ ဂရိတ္ၿဗိတိန္မွ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၃၀ ရက္ေန႔မွစ၍ အျခားေသာႏုိင္ငံ ၂၉ ႏုိင္ငံမွ ေဆာ့ဖ္ဝဲေရးသူမ်ားအတြက္ လမ္းဖြင့္ေပးခဲ့ပါသည္။
၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလထဲသို႔ ေရာက္သည့္အခါ Google သည္ Android market ၌ content filtering စနစ္ကို ထည့္သြင္းခဲ့သည္။ ထုိ႔ျပင္ Android market မွ ဝယ္ယူေသာ Application မ်ားကို မႀကိဳက္လွ်င္ ၂၄ -၄၈ နာရီအတြင္း ေငြျပန္းအမ္း ယူႏုိင္ေသာ စနစ္အစား ၁၅ မိနစ္အတြင္း ေငြျပန္အမ္းယူႏုိင္သည့္ စနစ္သို႔ ေျပာင္းလဲခဲ့ပါသည္။

လွ်ိဳ႕ဝွက္စြာ ႀကီးထြားခဲ့ေသာ Windows Tablet မ်ား၏ သမိုင္းတစ္စ

Photo
တက္ဘလက္ေတြရဲ႕ သမိုင္းကို ေျပာရမယ္ဆုိရင္ ၁၉၈၆ ခုႏွစ္ကတည္းက စခဲ့တယ္လုိ႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။  ကြန္ပ်ဴတာ ပညာရွင္ အလန္းေခးဟာ ပထမဆံုး တက္ဘလက္ပံုစံကုိ စဥ္းစားေတြးေခၚ ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေအာင္ျမင္တဲ့ ထုတ္ကုန္တစ္ခုအျဖစ္ေတာ့ မစြမ္းေဆာင္ႏုိင္ခဲ့ပါဘူး။ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္မွာ ထြက္ရွိခဲ့တဲ့ iPad ကေတာ့ ေခတ္သစ္ တက္ဘလက္ေလာကရဲ႕ ဦးေဆာင္သူ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ မၾကာခင္ အခ်ိန္မွာ Window 8 တက္ဘလက္ေတြကိုလည္း ေဈးကြက္အတြင္းမွာ စိတ္ႀကိဳက္ဝယ္ယူႏိုင္ေတာ့မွာပါ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္ႏွစ္ေလာက္က အနာဂတ္ရဲ႕ ကြန္ပ်ဴတာေလာကမွာ တက္ဘလက္ေတြသာ

Apple နဲ႕ Google တုိ႕ရဲ႕ ဖန္သားျပင္ ရန္ေစာင္ပြဲ

အရင္က လည္ပင္းဖက္ ေပါင္းလာခဲ့သည့္ သူငယ္ခ်င္းေကာင္းေတြေလ။ ယခုေတာ့ ရန္ေစာင္ေနၾကၿပီ။ တရား႐ုံးေတြမွာ၊ လူသုံးပစၥည္း ေစ်းကြက္ေတြမွာ မီးခိုးမဆုံး၊ မုိးမဆုံး တုိက္ပြဲေတြ ဆင္ၾကသည္။ ၿပီးခဲ့ေသာ သီတင္းပတ္ (၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ ၂၃ ရက္) တြင္မေတာ့ ထိုရန္ဆူးရန္ေညႇာင့္က ပုံစံတမ်ဳိးတစ္ဖုံ ျဖစ္သြားျပန္သည္။ သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ စမတ္ဖုန္း ဖန္သားျပင္ထက္မွာ ထိပ္တုိက္ သြားေတြ႕ျခင္းပါတည္း။ ထုိႏွစ္ေယာက္က Google ႏွင့္ Apple တို႔ပင္။ ဗုဒၶဟူးေန႔ (၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ ၁၉ ရက္) က Apple ၏ iPhone ေဆာ့ဖ္ဝဲလ္ဗားရွင္းသစ္ကို ထုတ္ေရာင္းလိုက္သည္။ ထုိဗားရွင္းသစ္၌ Apple က အဓိကက်ေသာ အက္ပလီေကးရွင္း ႏွစ္ခုကို ဖယ္ထုတ္ထားသည္။ ႏွစ္ခုစလုံးက Google ၏ ထုတ္ကုန္ ပစၥည္းေတြခ်ည္းပင္။ Google ၏ Map ႏွင့္ YouTube တုိ႔ျဖစ္သည္။ ထုိသို႔ အက္ပလီေကးရွင္း ႏွစ္ခုကို ဖယ္ထုတ္လုိက္တာကို ၾကည့္လွ်င္ သူတုိ႔ႏွစ္ဦး မည္မွ် အၿပိဳင္ၾကမ္းေနၿပီကို သိႏုိင္၏။ ထုိ႔ျပင္ မိုဘိုင္းသုံးစြဲသူေတြ၏ အေရးပါမႈကလည္း ဒီေနရာတြင္ သိသာထင္ရွားလြန္းေနသည္။
“သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ ဖုန္းနဲ႔ၿပိဳင္၊ ေျမပုံနဲ႔ၿပိဳင္၊ သတင္းနဲ႔ၿပိဳင္၊ ရွာေဖြမႈနဲ႔ၿပိဳင္၊ ၿပိဳင္ၿပီးရင္း ၿပိဳင္ေနၾကတယ္” ဟု BCG Partners မွ သုံးသပ္သူ တစ္ဦးက ေျပာသည္။ ေျမပုံမ်ားက မိုဘိုင္းပစၥည္းမ်ားအတြက္ အေရးပါလွသည္။ မိုဘိုင္းပစၥည္းမ်ားက တည္ေနရာျပ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား အတြက္ေရာ၊ ေၾကာ္ျငာမ်ား အတြက္ေရာ အဆင္ေျပသည့္ ေနရာေလ။ တည္ေနရာျပ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းႏွင့္ ေၾကာ္ျငာမ်ားက ေငြရွာေကာင္းသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္သည္။ တကယ္ေတာ့ ဒီေနရာမွာ Google ႏွင့္ Apple တုိ႔ႏွစ္ေယာက္သာ စစ္ခင္းေနသည္ဟု ေျပာ၍မရ။ Amazon, Nokia, Microsoft, AOL ႏွင့္ Yahoo တုိ႔လည္း ဒီပြဲမွာ ပါေနတာပါပဲ။ “Google လုပ္ထားသလို မုိဘိုင္းေဂဟ စနစ္တစ္ခု